Het college van B&W heeft onderzoek laten doen naar de voor- en nadelen van de invoering van een zero-emissiezone voor zakelijke bestel- en vrachtwagens en vraagt de gemeenteraad om een besluit te nemen of Hilversum per 1 juni 2027 wel of geen zero emissiezone krijgt binnen de centrumring. Lees meer over Vervolg mogelijke zero-emissiezones in Hilversum
Het wordt steeds drukker in het centrum en de centrumring is een belangrijke route voor doorgaand verkeer. Om het centrum bereikbaar, veilig en aantrekkelijk te houden, willen we maatregelen nemen voor een autoluwer centrum en een snelheidsverlaging naar 30 km/u op de centrumring. Lees meer over Een autoluwer centrum en 30 km/u op de centrumring
De gemeente Hilversum onderzoekt hoe de verkeersveiligheid voor fietsers op de rotonde Diependaalselaan – Utrechtseweg verbeterd kan worden. Dit onderzoek sluit aan bij de bredere verkenning van een mogelijke doorfietsroute tussen Utrecht en Hilversum. Lees meer over Onderzoek verkeersveiligheid op rotonde Diependaalselaan – Utrechtseweg
Felyx stopt per 1 februari 2025 met het aanbieden van deelscooters in Hilversum. In de afgelopen weken is Felyx al begonnen met het verwijderen van scooters. De laatste scooters zullen in de loop van deze maand worden opgehaald. Lees meer over De groene scooters van Felyx verdwijnen uit het straatbeeld van Hilversum
Vanaf 2 december gaat de spoorwegovergang Kleine Spoorbomen definitief dicht voor gemotoriseerd verkeer. In de nieuwe situatie is de spoorwegovergang alleen open voor fietsers en voetgangers en nood- en hulpdiensten. Het streven is om de werkzaamheden rond 16 december 2024 af te ronden. Lees meer over Kleine Spoorbomen definitief dicht voor gemotoriseerd verkeer
De gemeente Hilversum lanceert een nieuwe campagne om de verkeersveiligheid in de stad te verbeteren. Deze campagne, die loopt van 3 september tot en met 13 oktober 2024, richt zich vooral op het aanpakken van asociaal rijgedrag en het verminderen van snelheidsovertredingen. Lees meer over Aandacht voor verkeersveiligheid
In het winkelgebied in het centrum van Hilversum is het vanaf vandaag in de avonden en op zondagochtend toegestaan om te fietsen. Er lopen dan een stuk minder voetgangers over straat. De breedte van de wegen is voldoende om fietsen en lopen samen te laten gaan. Snorfietsers blijven verboden. Lees meer over FIETSEN IN HET CENTRUM NA WINKELSLUITINGTIJD
Deelscooters krijgen zones aangewezen om te parkeren. Dat kan voortaan niet meer overal in Hilversum. En alleen aanbieders met een vergunning mogen per 1 juli hun deelscooters plaatsen op de openbare weg. Lees meer over Deelscooters gaan in zones parkeren. Check en Felyx hebben een vergunning gekregen.
Hilversum bekijkt de mogelijkheden om zero-emissiezones voor zakelijke bestelauto’s en vrachtwagens in te voeren. Het doel? Een schoner, leefbaarder en duurzamer Hilversum voor ons allemaal. De gemeenteraad neemt in de tweede helft van 2024 een definitief besluit hierover. Lees meer over Zero-emissiezone voor bestel- en vrachtauto's
Elk jaar fietsen ruim 600 leerlingen van groep 7 en 8 in Hilversum het fietsverkeersexamen. Hiermee wordt getoetst of de kinderen zich veilig in het verkeer kunnen bewegen en de geleerde theorie kunnen toepassen. Lees meer over Leerlingen Gooische Daltonschool fietsen nieuwe verkeersexamenroute in de Meent
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.