Beeld: Chiel van Diest
In de toekomst willen we dat het Arenapark een levendige en sportieve wijk wordt, waarbij de auto minder aanwezig is en voetgangers en fietsers meer ruimte krijgen.
De beoogde interwijkverbinding (traverse of fiets- en voetgangerstunnel) tussen het Sportpark (Arenapark) en het Laapersveld verbindt beide wijken, vergroot de bereikbaarheid voor voetgangers en fietsers, en stimuleert actieve mobiliteit. Zo'n wijkverbinding zou binnen relatief korte tijd (5 tot 10 jaar) gerealiseerd kunnen worden. Het is een stuk veiliger als er minder treinreizigers over de overweg bij de Soestdijkerstraatweg lopen. Ook ontstaat een kortere verbinding tussen het hart van het Sportpark (Arenapark) en het huidige station. Bovendien wordt het nieuwe sportcomplex met een veilige route bereikbaar voor leerlingen van het Laapersveld.
Wat zijn we nu aan het doen?
We zijn met ProRail en NS aan het onderzoeken of en hoe de verplaatsing van het station en de aanleg van een onderdoorgang mogelijk zijn. Het doel is om een hoogwaardig OV-knooppunt te ontwikkelen en ook de twee wijken meer met elkaar te verbinden. Ook onderzoeken we het scenario om eerst de onderdoorgang te realiseren waarbij het station later verplaatst kan worden.
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.