-
-
Voor deze percelen worden concrete afspraken gemaakt over het parkeren. Er worden op maat oplossingen aangedragen, zoals het aanleggen van tijdelijk parkeervakken en wellicht tijdelijke parkeervergunningen.
-
-
Om dit project in uitvoering mogelijk te maken, als ook het bereikbaar en toegankelijk houden van de woonwijken bestaat de mogelijkheid dat het tijdelijk drukker is in de omliggende straten en wijken. Wij begrijpen dat het vervelend is en hopen op uw begrip.
-
-
Bij een volgende afsluiting nabij de Koninginneweg hebben wij meer aandacht voor het treffen van extra maatregelen, zoals duidelijke bebording en mogelijk inzet van verkeersregelaars.
-
-
Door de bussen over de Kleine Spoorbomen te laten gaan, komt niet overeen met het doel de verkeersveiligheid bij de spoorwegovergang te verbeteren, met name voor voetgangers en fietsers. Vandaar dat de bussen niet meer over de Kleine Spoorbomen mogen straks.
-
-
Na de aanpassingen aan de Noorderweg rijden de bussen uit de remise via de Noorderweg en de Simon Stevinweg naar het startpunt van de lijndienst op het station. Dat is inderdaad een langere route. Dat is de consequentie van deze aanpassingen.
-
-
Tijdens de uitvoeringswerkzaamheden plaatsen wij geen verzinkbare palen. De spoorwegovergang zal worden afgesloten voor gemotoriseerd verkeer, dus ook de bussen. De nood- en hulpdiensten kunnen/ mogen wel de spoorwegovergang over.
-
-
Allereerst willen wij benadrukken dat de knip in het programma Bruisend Hart niet op de Boerhaavestraat komt. De knip komt op de Eemnesserweg t.h.v. de Larenseweg. Om de ontsluiting en doorstroming van al het verkeer in het gebied te kunnen garanderen is het niet mogelijk om dit gelijktijdig uit te voeren.
-
-
Deze omleidingsroute is noodzakelijk om het bestemmingsverkeer te kunnen ontsluiten. Bij werkzaamheden is altijd aandacht voor extra verkeersstromen door de wijken.
-
-
Tijdens deze werkzaamheden blijft de situatie ongewijzigd. In het project Bruisend Hart wordt de rechtsaf strook naar de Kleine Drift pas verwijderd. Naar verwachting gaat dit in 2030 in uitvoering.
-
-
Wij treffen passende maatregelen om de Jumbo bereikbaar te houden.
-
-
Néé, hiervoor is deze straat te smal.
-
-
Bij de brief van juni 2024 hebben wij aan de omwonenden en ondernemers meegedeeld dat de sluiting van de spoorweg tijdens de werkzaamheden naar verwachting een halfjaar zouden duren. We zijn verheugd u te kunnen melden dat deze periode aanzienlijk is verkort. De spoorwegovergang is nu maximaal vier weken gesloten.
Reden dat in eerdere correspondentie een langere sluitingsperiode werd vermeld, was de onduidelijkheid over de complexiteit bij de uitvoeringswerkzaamheden. Inmiddels is in gezamenlijk overleg met de aannemer, als ook de uitvoerder kritisch gekeken naar de planning en het proces. Inmiddels is het uitvoeringsplan volledig uitgewerkt, waardoor we nu een veel preciezere planning kunnen geven.
We begrijpen dat de eerdere mededeling voor onzekerheid heeft gezorgd en hopen dat deze verkorting van de sluitingsperiode als goed nieuws wordt ontvangen.
-
-
Hoewel de herinrichting van de Noorderweg kansen biedt voor verbeteringen in de openbare ruimte, valt een verzoek tot uitbreiding van de terrassen buiten de scope van dit project. De herinrichting is namelijk primair gericht op zaken zoals infrastructuur, verkeersveiligheid en het verbeteren van de toegankelijkheid.
Voor uitbreiding van de terrassen gelden afzonderlijke procedures die losstaan van het herinrichtingsproject. Meer informatie over de aanvraagprocedure? Klik dan op deze link.
-
-
Het uitgraven van de voetgangerstunnel blijkt helaas niet haalbaar, voornamelijk vanwege de aanzienlijke kosten die met een dergelijk project gemoeid zijn. De omvang van de benodigde werkzaamheden, zoals het verplaatsen van ondergrondse infrastructuur (kabels, leidingen, rioolpers) als ook de constructie van de tunnel zelf, brengt een kostenpost met zich mee die ver boven ons budget uitkomt.
Daarnaast is het van cruciaal belang dat er een bovengrondse doorgang blijft bestaan voor de ontsluiting van nood- en hulpdiensten in het geval van calamiteiten. Een ondergrondse tunnel kan deze essentiële doorgang niet vervangen, waardoor we alsnog een bovengrondse verbinding moeten behouden. Daarom is besloten om te werken met de bestaande situatie en deze zo goed mogelijk te optimaliseren.
-
-
Er is onderzocht of het mogelijk is om extra fietsstallingen te plaatsen langs de Noorderweg tot aan Bruisend Hart. Vanwege de aanstaande werkzaamheden aan de Noorderweg is dit niet mogelijk. We begrijpen wel dat er behoefte is aan meer fietsparkeerplekken en werken hard om praktische en efficiënte oplossingen te vinden.
Aan beide zijde van het Stationsgebied worden extra fietsplekken gerealiseerd. Aan de centrumzijde gaat het hier om 5000 fietparkeerplekken en aan de andere zijde om 2.500 plekken. Deze worden gerealiseerd in een ondergrondse fietsenstalling. Deze ruime, moderne ondergrondse stallingen bieden een veilig en goed bereikbare plek voor het parkeren van uw fiets.
-
-
Vanaf 2 december wordt de spoorwegovergang afgesloten voor autoverkeer. Dit betekent dat auto’s niet langer de spoorweg op deze locatie kunnen oversteken. Fietsers en voetgangers, en bij calamiteiten ook de nood- en hulpdiensten, kunnen nog steeds gebruikmaken van de oversteekplaats.
Het waarschuwingssignaal bij de spoorwegovergang, het zogenaamde rinkelen, blijft behouden om de veiligheid van de overige weggebruikers te waarborgen. Fietsers en voetgangers maken nog steeds gebruik van de overgang en het waarschuwingssignaal attendeert hen dat er een trein nadert, zodat zij op tijd kunnen stoppen en veilig kunnen oversteken.
We begrijpen dat het rinkelen nabij de spoorwegovergang als hinderlijk kan worden ervaren, vooral nu auto’s niet meer van deze overgang gebruikmaken. Echter, de veiligheid van voetgangers en fietsers heeft prioriteit. Het waarschuwingssignaal blijft een cruciaal onderdeel van de veiligheidsmaatregelen.